1 Nisan 2013 Pazartesi

Nisan

En sevdiğim ay geldi mevsime, baharı yeni sindiren martın çekingenliğinden, yaza teslim olan mayısın vedasını barındırmıyor nisan... Orta hâl her daim iyidir diye nisanları  severim. Belki de neden sevdiğimi de bilmem bu ayı, açan çiçeklerinde payı vardır elbet. Kokusunda izini bulduran bir sümbülün, üzerine satırlar işlendikçe değeri artan  lalenin, rengi gözleri doyuran güzellikte erguvandan, bir şeyler pay çıkarıp nisanları severim. İsminden kulağa sonra sözcüklere sinen bir hoşlukla... 

İstiridyeye düşen bir inci misali, nisana bürünen hoşluk, yahut dirilen doğaya düşen yağmurların nazlı sesleri mi, bilinmez, bilinmezliği sevmenin galip gelen yanını kabul, sevmeye devam ederim doğanın dev uyanışını... Güneşin güzelliği aldatmaktan çıkıp damla damla ısıtıyorsa tenini, bir de sevmeyi biliyorsan nedensiz, doğa en büyük bahanedir güzelliğe meyilli bakışlara...

Yüzüme çarpan bekleyişlerin düşlere gebe yanık tenli gülümseyişleri. Nisan ayı geldiğinde ruhumdaki incileri bulmak için bir çiçeğin kokusundan, lalenin misksiz güzelliğinden nasipleniyorsam, görünenin ardındaki perdeleri kaldırmaya güç yetiremezken, sadece noksanlığı güzellikle bertaraf ederim. Gizemli örtüleri bir güneşle perdeler, alelade bir güzellikle yaşamı sindirip de ömrü yazarım kader defterime... Kalem yaza dursun; bir de kalemin yönünü değiştiren gönüller var ya, tahtımı oraya kurup, gönlümdeki baharları beşeri baharın ellerinde süslerim...

Bülbülün güle yakardığı ezgilerin, gülün goncayı narinlikle büyüttüğü zamanlarda, yeniden, yaşamı "ilk" denilecek kadar inşa etmektir, en çok da nisan ayı bu zamanları büyüten sırları doğaya bırakmaktadır, her şey görmeyi bilene vardır, gözler bakmayı bilene aydınlanacak günleri büyütmektedir bebeğinde...







3 yorum:

  1. Nisan Benim ay'ımdır bilir misin ey dost :)
    Yüreğine sağlık harika, :)

    YanıtlaSil
  2. Canım ben de şimdi senin nisan yazını okudum,harikaydı yine... O zaman yazımı sana ithaf ediyorum güzel dostum:)

    YanıtlaSil
  3. Senden ilham aldım :) ilham verenin sağolsun canım dostum teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

© Yazı Dünyam, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena