11 Mart 2013 Pazartesi

Bahar Geldi Yeniden Doğmalı

Penceremden içeri kafası karışık bir hava esiyor, bir güneş açıyor bir de gri kıyafetlerine bürünmüş gök pencereme tıklatıyor. İçim üşüyor, güneşi görüp aldandım hemen, bir çay alıyorum içimi ısıtmak için. Yapmam gereken işler kafamda dolanıyor, yapmam gerekiyor diye beynimi kemirirken bir şeylerin eksik olduğunu anlıyorum, motivasyonu sağlayacak bir meşgale aranıyorum. Gözüme değen en yakın dağınıklıkları ortadan kaldırıp, bir kaç satır yazmaya çalışıyorum. 

Bugün gözlerime küçümser bir eda oturmuş, kendimi hiç beğenmiyor, suç bakış açımda, bakış açımı bu hale getiren sebepleri düşünmek istiyorum, yazdığım cümle yarım kalmış bana bakıyor ben de eski fotoğraflarda bana gülümseyen yüzüme. 

Camdan görebildiğim doğa bana yetmiyor, solgun bulduğum yüzüme kan gelsin diye aynalarla çok muhatap olmadan evden dışarı atıyorum kendimi. Sokak aralarından kurtulunca belirmeye başlayan ağaçların bembeyaz tomurcuklarına takılıyor bakışlarım, bir huzur dalgası içine çekiyor karamsar düşüncelerin hepsini. 

Bembeyaz tomurcuklarla süslenmiş ağaçlar tazelenmenin haklı gururuyla gözüme gözüme değdiriyor güzelliğini. Bembeyaz tomurcuklar gri havaya inat tüm renkleri bastırırcasına öyle coşkulu sadelikle ben buradayım diyor. Gözlerimi kapattığımda hayal ediyorum kendimi, ak ağaçların meyveye dönüşeceği zamanların mevsiminde tomurcukların dört bir yanı sardığı bir gülşende dolandığımı. 

Hafif bir koku dokunuyor burnuma, taze ağaçların narin kokusu. Ak düşlerin içinde olabilecek sadelik de hayal edip kendimi karmaşık düşünceleri geride bırakıyorum. Nasıl düşünürsek öyle görürmüşüz çevremizi. Düşüncelerimi is bulamış renklerden sıyırıp tomurcuk bahçesinin içinde yolum nereye çıkacak diye düşünmeden yürüyorum.


Bir ibretlik hikaye anlatır doğa bize, hayata dair bir yol çizer adeta ruhlarımıza. Hayallerime yön çizecek bahardan başka hangi mevsim olabilirdi ki? Öyle şevkle doğuyorken doğa, bu tertemiz simaya bakmamak... 

Bahar geldi, yeniden doğmalı...

2 yorum:

  1. Tıpkı tabiat gibi yeniden doğmalı yüreklerimiz,
    Yüreğine sağlık canım, her zaman ki gibi muhteşemsin..

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim güzel arkadaşım,sevgiler:)

    YanıtlaSil

© Yazı Dünyam, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena