18 Şubat 2013 Pazartesi

Bir Arkadaş


Arkadaşım bugün yine çok iyi görünüyorsun, ilk "Merhabamla"  içimi kaplayan neşenin adı senin birikimin. Geçmişi irdelemiyorsun, kaldığın yerden devam ediyorsun, gelecek adına da telaşlı değilsin zamanı gelince nasılsa yaşanacak diye düşünüyorsun. Haklısın ama haklı olmaya çalışmak gibi bir çabanda yok...


Mutlu bir hafta dileğiyle en iyi arkadaşımla tanıştırıyorum sizi; "Kitap" Hatta bu arkadaş o kadar yeniliyor ki kendini bazı cümlelerinin altını çizmek keyif veriyor. Bana, "Yalnız değilsin, insanlığa dair tüm haller mevcut herkes için, dinle de gör." diyor. Büyülendim açıkçası, hiç ama hiç boş sözler çıkmıyor dilinden. Karamsarlığı dahi sonu ışığa çıkacak mesajlar için değiniyor.

Ne zaman canım sıkılsa, boş bir vakit diye nitelendireceğim zamanlara düşsem, kendimi yenilemek istesem yanıma bir bardak çay veyahut bir fincan kahve alıyor, kitabım ile buluşuyorum. Her gördüğümde mükemmel bir görüntü çiziyor, her gördüğümde anlatacak değişik şeyleri var. Asla başkalarından bahsetmiyor ancak bilgi dahilinde söz açıyor diğerlerinden. En iyi bildiği şey dinlemek, dinlerken bile manalı manalı bakıyor, elime tutuşturduğu ayracı sabırla aralamamı bekliyor.

Arkadaşım hiç öfkelenmiyor, onu ihmal ettiğimde veya eleştirdiğimde asla yüzüne eksiklerini çarpmıyor. İyiliği her daim, iyiliğin özünü anlatırken fısıldıyor; " İyi insana iyi olmayı herkes başarır, kötü olabilenlere karşı hâlâ iyi davranabiliyorsan, sen iyisin arkadaş!" 

"Bu kadar çok şeyi nereden biliyorsun arkadaş?" diye iftihar ediyorum seninle. Özellikle uyumadan önce yanı başıma konup bir günden elde edebileceğim bir kâr bırakıyorsun bana. Diyorsun ki  Öğrenmediğin gün ziyandır." Bazen bencilce davranabiliyorum sana yine de anlayışlı oluyorsun, "İnsanlık hâli diyorsun, hatasız olmak insanın özüne ters."  Ama ... diyorum, hemen anlıyorsun, "Ama hatalarına rağmen seni sevecek insan sayısı çok az." Bu menfaat değil mi diye düşünürken, "Menfaatine dokunduğunda insanların, gerçek yüzlerini görürsün." diye tane tane konuşuyorsun.

Boş ver diyorum arkadaş, hayat kısa, kendimize ait bir yaşam kendimize sunulmuş bir hediye. Bizi anlayanlar yanımızda anlamayanları bırakmalı kendi haline. Bak diyorum sana, ne kadar kendinden eminsin, kendinden emin insanlar kendilerini başkalarına anlatmak zorunda hissetmezler.

Sana bir sır vereyim mi diyor kitap, güveniyorsan bana neden olmasın diyorum ben de. "Ben verdiğim sırla eksilmem, sen sahip çıkmadığın sırla büyümezsin, hatta rengini belli edersin." diyor.

"Peki renkler değişmez mi, insan sürekli aynı kalıpta duramaz ki, her şey bu kadar değişken iken?"
"Değişim, iyiye doğru ise ne âlâ, hatalar pay almak, ders çıkarmak için ise ne âlâ!"
Eğil diyorsun: "Büyüdükçe, olgunlaştıkça eğil. Hataları kendinden bir parça say. Anne babalara bak bu misal için, çocuklarına doğru veya yanlış sahip çıkarlar, başka seçenek yoktur, hatalarından büyümelerini beklerler.

Çok arkadaş edineceğin yere bir tane sapasağlam arkadaşın olsa yeter diyorum sana, sen zaten hep farklı suretlerde çıkıyorsun karşıma ama hamurunda bilgi var, çaba var, pes etmemek var, bir sondan diğer başlangıca mücadeleler var sevgili arkadaşım...

"En güzeli de sende kendimi göreceğim bir ayna var... O aynayı sen tutmasan kendini göremezdin! Korkarak yaşanmaz, hatalar insanın kabuklarıdır, kıra kıra özüne ulaşır, her kabuğun içinde inci olmaz, bazıları yok olur gider çünkü hataları yaşam stiline çevirmemek lazım, bir hataya takılıp kalmak yerine büyük dersler çıkarıp, ruhundaki inciye kavuşabilir insan."

"İnsan kusurlarıyla güzeldir yani?"
"İnsan kusurlarından beslenerek büyür, önemli olan öğrenmektir son nefese kadar, iyiyi, güzeli öğrenmek."
ve dedim, "Kimsenin seni aşağı çekmesine izin vermemek değil mi arkadaşım?"

Gözlerime çöken yorgunluk arkadaşımın susmasına sebebiyet verdi, çok anlayışıydı, kendinden önce başkalarını düşünmenin iyi bir yanı vardı ona kattığı şey; sonsuz zarafet idi.

Kaldığımız yerden devam edecektik, arkadaşımın belli bir adı yoktu, kendimde ne arıyorsam o isimle bulurdum onu ve yanımda hep yanı başımda beklerdi beni sevgili arkadaşım...

5 yorum:

  1. Sitenizin yeni tasarımı çok hoş olmuş, güle güle kullanalım :) Nice keyifli yazılarda buluşmak üzere...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim:)

    YanıtlaSil
  3. arkadaşlık üzerine yazılmış çok hoş bir post olmuş.insanların şu zamanda kötülüğe iyilikle karşılık vermesi zor olsa da bunu başarabilmek en büyük erdem olurdu sanırım.Güzel paylaşımlarınız için yüreğinize emeğinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. cok güzel bir yazi, yüreginize saglik:) bazi cümleleri tekrar tekrar okudum..anlamadigimdan degil hafizama kazimak icin, daha bir icsellestirmek icin..bu güzel yazi icin tesekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Şule Yanık ve Benim Kücük Dünyam kıymetli yorumlarınız için çok teşekkür ederim, yüreğinize sağlık:)

    YanıtlaSil

© Yazı Dünyam, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena