18 Aralık 2012 Salı

İz


Yağmur dolu bulutlar içimde. Bakışlarımı sisler kaplamış. Görmek istiyorum kendi ufuklarımı. Kendi sınırlarımın kıyısında, bakmak istiyorum yapabileceklerime. Yer değiştiriyor bildiğim her şey. İçimde bir deprem, bildiğim ne varsa yerle bir ediyor. Sonra hissetmek istiyorum yanı başımdakileri. Sitemim en çok sevdiklerime. Beni, bana rağmen sevenleri görmek istiyorum hayatımın başköşesinde. 


Kendime rahat vermiyorum ki, gözüm hep mutluluğun arayışında. Dilime pelesenk ettikçe mutluluğu, hayat kemiriyor özünü.Tüm suçu hayata atıyorum, ardından şimşekler çakıyor ruhumda. Tutunacak bir sebep arıyorum. Ruhuma sonsuza dek doğacak güneşi bekliyorum. Ürküyorum düşünmekten. Düşünmemi sağlayacak bir sebebe sarılmak istiyorum.

Yağmur yağıyor, mevsimlerden kış. Ruhum üşüdükçe, kırılgan bir yaprak gibi titriyorum. Bahara çıkarsam, hayata sımsıkı tutunacak nedenler sıralıyorum. Neden hep gelecek odaklı düşünüyorum? Yine titriyorum, içimi buz kesen soğuk değil bu kez, kendimi ararken yolumu tamamen şaşırmış olmam. Dur, telaş yapma... Rüzgarın sesine kulak ver, yağmur damlacıklarının toprağı eşelemesini dinle. Kahve kokusu tütsün odanda. Pencereden sızan rüzgarı içine çek. Avuçların yudumlamana izin versin kahveni. Genzini kaplayan tadı uzun uzun içine çek.

Düşün, hayat ne çaldı senden? Senin bildiklerin sana ait miydi gerçekten? Gözlerini kapat ve düşün, seni mutlu kılacak başarı mı, mükemmellik mi sadece? Ya da mümkün mü kusursuz hayaller?  Yaşadığın yıllara geri dönmek ister misin? Düşün ki, beklediğin ne varsa hayattan, gözünde daha fazla büyümesin. Ellerin tereddütten titriyorsa, uzattığın eli kim tutabilir ki? Düşündükçe sorular artıyorsa... Bırak peşinden koşsun zihnindekiler.Yitik mevsimler gibi adı kalsın kaçtıklarının. Yaşa ve sil gökyüzünden izlerini. Kimse duymuyor aslında yüreğinde yükselen çığlıkları. Bir ses ver kendine, yaşa ki yaşadıkça büyütme içindeki beklentileri.

"Hayallerimizde kendimiz olmanın yüküne yer yok."  Tim Parks

Barışmaya karar verdiğinde geç olmasın kendinle. Düşünmenin ve acı çekmenin garip hazzını hissediyorsan, garipseme. Anılar demlenince garip bir tat bırakır hafızamızda. Yaz,ne biliyorsan, ne kaldıysa kalbinde. Susmasın iç seslerin, en dürüst cümleleri o yazacak.

Çarpık el yazım ile umursamadan yazacağım, sadece kendimi. Olsun, bir ben daha olacak satırlarda. Deli gibi güleceğim hatta. Sıralamayı bozacak bir delilik arıyorum yazgıya. Tüm kalıpları yıkacak bir cümle arıyorum boş sayfalara. Sonra bir boş ver çıkıyor ağzımdan. Boş ver yaşa. Bazen tek bir şeyi öğrenmek için, bir hayat yaşanıyor. Bazen bir insanı sevmek için ömür yetmiyor. Bazen kendini bilmek için zaman kalmıyor.

Gözlerini aç gerçekliğe, hayaller çoğu zaman kandırıyor. Yaz inandığın gibi. Neye göre esiyor rüzgarlar? Üşüyorum. Öyleyse yaşamak güzel. Yaz klişe bir cümle; yaşamak güzel, bir de inanıyorsan kendine, başka güzel. Bildiğin gibi yaz, bir gün en güzel cümleler yakana yapışacak. Önce bana ait değil bu kelimeler deyip, kaçacaksın ama nafile. Kendi sınırlarının yüksekliğinde bir seçim yapacaksın. Ardında bir sen, bir de sana yabancı satırlar. Ruh ve beden gibi birbirine uzak yakınlık... Tezatların muhteşem dansı yüreğinde sergilenecek..



 "Dev gibi bir duygu selinin ortasında, sen bir girdabın, durgun suyun içine sığınmış gizleniyorsun."


Tim Parks



 Korkularım, bu yüzden sevgili yüreğime. Bir sana yabancıyım. Senden başka her şey bilindik, rutin. Bir seni keşfetmeyi bekledim. Yoluna çıkan ne varsa sil hafızandan, bir seni yaşat bir de seni sen yapanları. Düşüncenin acı veren zevkinde kaybol ve yaşadığını hisset. Hayat değişiyor, kimse aynı kalmıyor, bunu bilerek ferah tut içini seni ürküten gerçeklere karşı. Alaycı bir gülümsemeyle hayata bak. Hiçbir şey bilmiyor olmanın bilgeliğini yaşa. Yaşa, tüm karmaşaya rağmen. Rüzgarın sesini arkadaş al yanına. 

Sonra ardında bıraktığın izleri sil, kendi dalgalarınla.

Yaşa...




4 yorum:

  1. Yazdıklarınız çok içten ve tanıdık geldi.
    Başarılar.

    YanıtlaSil
  2. İçini aç ve korkmadan oku kendini. Yaz ve gör kendini.

    Eline sağlık.

    YanıtlaSil

© Yazı Dünyam, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena