23 Mayıs 2012 Çarşamba

Hanımeli

Bahar tacını yaza bırakmaya hazır bu günlerde.Doğanın yeniden doğuşunu hayranlıkla izliyoruz mevsimlerin tekrarında.Her mevsimin kendine has güzelliği var ama baharsa aylardan,şehrin İstanbul ise gözlerin doyamayacak kadar güzelliğe bakması kaçınılmaz.Çiçeklerin güzelliklerini,zarifliklerini sırasıyla salınarak sergilediğini görürsün.Yeşil ve mavi renklere boyanmış doğa,içine tüm renklerin coşkusunu alır.Mis kokular yükselir bu doğal cennetin yanına.Hanımelleri açmış, zarif çiçeklerinden büyüleyici miskler dağıtmaktadır.Nazikçe sarmalamıştır yapraklarını yeşilliğin örtüsüne.Kendisini, kokusunun büyüsünden hayranlıkla arar gözler.Şehir akşamı açarken sergisine,insanlar dönerken evlerine,İstanbul'un kendine has,hikayeler barındıran yollarında yorgunluğunu kaybederken adım adım,hanımelleri dağıtır etrafa davetkar kokusunu.Yaşamak güzel şey doğrusu diye mırıldanır insan içinden.Minik bir gülümseme dağılır yürekten çehremize.Adımlar yavaşlar günün yorgunluğunu baharın ruhu okşayan havasını içine teneffüs ederek dinlenirsin.Hanımeli kokar sokaklar,karmaşa ile zarafetin bütünlüğünü asilce sergilerken İstanbul..Bir dost hatırlatır bu tabloyu,kalemi ruhuna dokundurup mısraları çiçeklerle süslerken.Dostun candan adını telaffuz edersin.Yaşamın paylaşmak ile güzelleştiğini anımsarsın,hanımeli kokar sokaklar güzel bir sözün ruha dokunuşu gibi...Hayatın bir sürü güzelliği armağan ettiğini düşünürsün,hanımeli kokar sokaklar,İstanbul'un ruhuna serpilmiş çiçekleri ile..Hayallarini canlandırır,adımlarını hayallerin sokaklarında gezindirir,misk kokusu hayallerinden zihninin gerçekliğine ulaşır.Candan bir cümle ilhamın kanatlarını yüreğinde uçurur,hanımeli kokusu ile.Sevgili dostum Canan'a sevgiler...

4 yorum:

  1. insanın böyle dostu olmalııı :))

    YanıtlaSil
  2. hem senin gibi hem benim gibi yani bizim gibi dostların varlığı ömür boyu sürsün inşaallah.. misss kokulu hanımeli hediyeni çoook beğendim canancığım.. :))hiç bitmesin, hiç gitmesin bu koku ruhumuzdan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım dostum ilham senden geldi,güzel dostluğumuzdan hanımeli demeti bağladım:)teşekkür ederim canancığım:)

      Sil

© Yazı Dünyam, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena