21 Mart 2012 Çarşamba

Aşkın Sırrı


Aşikar olduğunda aşk büyüsünü yitirirmiş.Gönül derinliğe sırlar ile erişirmiş.Aşk aşıkın en büyük gizemi,bu yolda aldığı lütuf imiş.Aşkın sırrına ulaşmak için kendini aşk ile sınamak gerekirmiş.Aşk; sırrına sahip çıkma olgunluğuna erişmek imiş.Aşk kalbe zamansız uğrayan bir misafir.Ummadığın,planlamadığın vakitlerde karşına çıkan,beklemediğin anda kayıplara karışan aşkın kendisi imiş..Bu muammada aşk, aşıkın kalbine saplandığı an kalbin derinliğine işleyecek kadar derindir.Her ne kadar aşık acı deryasının içinde yüzse de maşuk yüzünü ondan yana çevirmese de bu sevgi acı çektikçe merdivenleri tırmanacaktır.Öyle ki sevgili uğruna çekilen cefalar aşkın yollarında aşılan mertebelerdir.Aşık geceyi dost edinmiş,günü umut farzetmiş yine de diline sevdasını düşürmemiştir.Çektiği cefaya rağmen ah etmez,hatta bu cefanın sevgiliden gelen bir lütuf olduğunu düşünmektedir.Cefanın varlığı vuslatın belirtisi gibidir.Maşuk türlü güzellik ve zariflik ile bezenmiştir.Bu güzellik her nazı ve eziyeti çekmesini mübah kılacak kadar fazladır,aşık bu yola bu bilinçle çıkmıştır,Kanadını aşk mumuna severek kondurmuştur.Aşık,sevgiliyi dile dolamaktan  o kadar çekinir ki sırrını sır bilip aşkta kemale ulaşır.Aşk dile düştüğü zaman kıymetini yitirir bunun bilincindedir aşık.Çünkü aşk marifet,yetenek ister;kötülükte görse,eziyette çekse yüzünü sevgiliden öteye çevirmez,aşk iyilik veya kötülük gördüğünde tavrını değiştirmeyecek kadar sadık,dillere düşürmeyecek kadar sağlamdır.Sarmaşık gibi ruhu ele geçirir aşk.Gözler sevgilin gözü ile dünyaya bakar,onun iyiliğini gözetir.Gönüle düşen aşk hızla tüm ruhu ve bedeni sarar,aşıkı günden güne bu duygu ile çevirir.Gözden gönüle düşen ,zihnide gönlün yoldaşı yapan aşk.Göz bir kere görür,gönül o bakışa hayatını adar..
Gönül pinhan olmuştur,kilitlerini sevdanın derinliğinde atmış,maşukun ellerine bırakmıştır kaderini.

     Gâmımı pinhan tutardım ben dedîler yâre kıl rûşen
     Desem ol
bî-vefâ bilmem inanır mı inanmaz mı
dimi
                                 ***
                                              **********

Gözlerinin karasından bulaşmış yüreğime,sensiz karanlık günlerin kıskacında.
Gülümsemen aklıma düşünce bahar esintisi uğrar yüreğime,ısıtır içimi biraz da titretir.Konuşmanı hatırlarım o an, en güzel şiiri dinler gibi derin ve etkileyici.

Güzel bir rüyadan uyanır da gözlerimi sımsıkı kapatırdım, öyle şaşkındım seni gördüğümde.
Sana baktığımda aşk düşerdi yüreğime.Gözlerinin karasında aydınlığı aramak,derinliğinde boğulmamak..İmkansızdı,imkansızı severdim..

İmkansızlığın büyüsünde dilimi lal kılıp,gönlümü şair edinirdim.Derdimi dert bilmez gönlüme kurulan tahtına hürmetle eğilirdim..
Hayat kitabının tam ortasında yıpranmış sayfaların arasına sıkışmış aşk demetinden solgun dallar sarkıyordu,Kırılgan,kırıldı,kırılacak..Kitabın tam ortasını kesiyordu solgun çiçekler..Senden önce, senden sonra..Anıların üzerinde,geleceğin ardında sıkışmış bir demet,zamana yenilmeye direniyordu.Her kelime sırları katık etmiş aşkı şifreliyordu….



izli tutardım ben, dediler ki "git yarine söyle"
Söylesem acaba o vefasız inanır mı yoksa inanmaz mı!...

Derdimi gizli tutardım ben, dediler ki "git yarine söyle"
Söylesem acaba o vefasız inanır mı yoksa inanmaz mı!

0 yorum:

Yorum Gönder

© Yazı Dünyam, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena